بهترین دستگاه تصفیه آب

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
به سه طریق آب تصفیه می شود.
1) از طریق کلر زنی: کلر زدن به آب باکتری ها و مواد مضر درون آب را از بین می برد اما گازی است سمی و چنانچه در کاربرد آن نکات ایمنی رعایت نشود ممکن است باعث انفجار و مسمومیت گردد . 
به علاوه مانند تمام روشهای شیمیایی ،ماده ای به آب افزوده شده و طعم آن را تغییر می دهد و هزاران ترکیب خطرناک و سرطانزا پدید می آورد . امروزه مشخص شده که کلر با مواد آلی درون آب ترکیب و واکنش داده و با تشکیل تری هالو متانهای چیزی حدود 500 ترکیب کارسینوژن ایجاد می کند. که سرطان زا هستند.

2) ازون گازی است تقریبا بی رنگ با بوی ترش با قدرت اکسیداسیون بالا. مولکول ازون پایدار نبوده و در نتیجه نمی توان آن را انبار یا حمل نمود . این امر باعث می گردد که تولید ازن همواره در محل انجام گیرد . لذا مرحله حمل و انبارمواد شیمیایی در این روش حذف می شود.

3) درمیان روشهای فیزیکی ، پرتو دهی از دیر باز مورد توجه بوده است . پرتوهای مورد استفاده در این روش به دو دسته پرتو یونیزان ( شامل پرتو ایکس، گاما، بتا و آلفا ) و پرتو فرابنفش (UV)تقسیم میشوند . پرتو یونیزان به دلایل عدم دسترسی عموم به منابع تولید آنها ( عمدتا ایزوتوپهای رادیو اکتیو )، خطر کاربرد آنها توسط عموم مردم و نیاز به تخصصهای بالا و همچنین قدرت کم نفوذ برخی از آنها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و منسوخ شده است.


  • abresan abresan
  • ۰
  • ۰
همه یخچال ها دارای یک فیلتر دوگانه الیاف هستند.
اما به قدری حجم مواد آن ناچیز است که قدرت و کارایی لازم برای حذف مواد مضر را ندارد.
در نتیجه از فیلتر کمکی برای یخچال استفاده می شود.
.فیلتر هایی که در پشت یخچال استفاده می شوند عملکردی مشابه فیلتر دستگاه تصفیه آب دارند ولی از نظر حجم بزرگتر هستند و عمر بیشتری دارند.

اگر شما از یک فیلتر استفاده می کنید باید از فیلتر الیاف استفاده کنید تا مانع ورود شن و خاک،زنگ لوله و ذرات معلق دیگر شود و از گرفتگی لوله های آب سرد کن یخچال جلوگیری شود. اما این فیلتر توانایی حذف کلر و بوی و طعم آب را ندارد. پس استفاده از دو فیلتر مکمل یکدیگر است.

یک نوع فیلتر کربن پودری هم وجود دارد که باعث حذف کلر ، طعم و بوی نامطبوع آب می شود اما ذرات معلق و شن و خاک را نمی تواند حذف کند که ورود آنها به داخل یخچال ممکن است باعث ایجاد خسارت به یخچال شود.

بنابراین استفاده هم زمان از هر دو فیلتر باعث بهتر شدن کیفیت ، طعم و مزه آب می شود.


فیلتر تصفیه آب


  • abresan abresan
  • ۰
  • ۰

یک تصور غلط که در بین مردم مرسوم شده است جوشاندن آب است که از دیرباز برای تهیه چای و نوشیدنی های گرم از آن استفاده می کرده اند.

تصور بر این است که جوشاندن آب را تصفیه می کند اما چنین نیست و جوشاندن آب فقط مولوکول های آب را بخار می کند. جوشاندن آب باعث از بین رفتن املاح اضافی و سنگین آب نمی شود و فقط باعث می شود تا با بخار شدن آب ، غلظت املاح درون آب زیادتر شود و سختی آب بالاتر رود و به اصطلاح آب سنگین شود.

جوشاندن آب فقط تا حدودی باعث از بین رفتن میکروب ها می شود.

مواد سمی و خطرناک درون آب مانند نیترات ، نیتریت و آرسنیک با جوشاندن آب سمی تر می شوند و با تبخیر و غلیظ شدن آب ،مقدار آنها در ظرف آب دو برابر می شود.پس هر گز آب را نجوشانید.

برای بدست آوردن آب سبک و بدون املاح فقط باید از  دستگاه های تصفیه آب استفاده نمود تا با استفاده از فیلتر های مخصوص املاح سنگین و مضر درون آب از آن حذف شوند.



  • abresan abresan
  • ۰
  • ۰

شرکت آبرسان تهران از سال 1390 مشغول فعالیت در زمینه تهیه و توزیع آب می باشد.

این شرکت دارای عاملین فروش قوی در سراسر ایران می باشد و خدمات زیادی در زمینه تصفیه آب خانگی،تجاری و ... انجام می دهد.

این شرکت شروع به تهیه انواع سیستم های تصفیه آب از قبیل میکرو فیلتریشن (MF) ، الترافیلتریشن (UF) ، نانوفیلتریشن (NF) ، اسمز معکوس (RO) و ضد عفونی با اشعه فرا بنفش یا همان UV را نمود.


در این مجموعه اعتقاد به رفع نیاز مشتری با انتخاب و بکارگیری صحیح محصول است. در این راستا گروه بصورت دوره ای و منظم اطلاعات و تجربیات خود را از طریق امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بروز نموده و در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

همچنین زمان تعویض فیلتر دستگاه از طریق پیامک و تماس تلفنی به شما اطلاع داده می شود.





  • abresan abresan
  • ۰
  • ۰
محققان آمریکایی توانسته اند از مه صبحگاهی آب آشامیدنی تولید کنند.
با استفاده از این ابداع می توان حتی در مناطق دور دست آب آشامیدنی تولید کرد.
در این روش محققان توری ابداع کرده اند که به وسیله آن  آب مه صبحگاهی را جدا می کند .
این ابداع در شیلی آزمایش شده است  و می گویند استفاده از آن می تواند تاثیر قابل توجهی بر حیات در مناطق دور دست بگذارد . 
این  فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود بسر می برد اما تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده اند که اختلاف در اندازه شبکه های توری و همچنین سایز و رطوبت پذیری فیبرهای توری تمامی این عوامل در حجم آبی که هر روز جمع می شود ، تاثیر دارد .
اکنون مناطقی که این سامانه در آنجا نصب شده اند تغییرات عمده ای را مشاهده کرده اند .

اطلاعات بیشتر را در سایتhttp://abresantehran.irبخوانید.
  • abresan abresan
  • ۰
  • ۰
زمانی که دستگاه تصفیه آب خانگی تهیه می کنید یک شیر بر روی سینک ظرفشویی شما نصب می شود.
 فشار برداشت آب تصفیه شده هیچ ارتباطی به پمپ تصفیه آب و یا فشار آب لوله کشی منزل ندارد. فشار آب خروجی دستگاه فقط به فشار مخزن آن بستگی دارد.
مخزن تصفیه آب از نوع تحت فشار است و تنها قسمتی از دستگاه که فشار لازم برای خروج آب را تامین کند همین قسمت است.
 مخزن تصفیه آب دو بخش دارد: یک بخش برای ذخیره آب و یک بخش دیگر که محفظه هوای فشرده در آن است.
از جمله علل کم شدن فشار آب خروجی می توان به

1) فیلتر های نهایی دستگاه دچار گرفتگی شده اند برای تست آن باید شیلنگی که از مخزن به فیلتر پست کربن متصل می شود را بیرون آورد و فشار مخزن را امتحان کرد
2)مخزن دچار مشکل شده است که برای رفع آن بهتر است با سرویسکار تماس بگیرید.



  • abresan abresan